Weer terug in Thailand!

15 oktober 2013 - Pattaya, Thailand

De titel zegt het al, we hebben ons avontuur in Cambodja afgesloten en we zijn weer terug in Thailand, maar eerst nog even over onze laatste dagen in Cambodja..
Op woensdag konden we na lang wachten eindelijk ons visum voor Thailand ophalen en hebben we meteen maar buskaartjes gefixt naar Koh Kong.. Op donderdag werden we om 11:00u opgehaald van het hotel aangezien we kaartjes hadden voor de bus van 11:30u. Zoals bij (bijna) alle busreizen in Cambodja was er om 12:30u nog steeds geen bus en uiteindelijk zaten we om 13:15u eindelijk in de bus richting Koh Kong. Koh Kong is een kustplaats in Cambodja op 10 km van de grens met Thailand, ideaal voor een laatste stop dus!
Toen we buskaartjes kochten werd ons verteld dat de reis naar Koh Kong ongeveer 5 a 6 uur zou duren (is ongeveer 300 km), maar pas rond 16:00u waren we Phnom Penh uit en uiterard waren de wegen overal weer niet al te best. Op een gegeven moment moest iedereeen de bus uit aangezien we vastzaten in een diepe kuil, zo slecht is het!
Na een tocht in de bus van ongeveer 10! Uur kwamen we rond 23:00u eindelijk aan in Koh Kong.
Meteen maar op zoek gegaan naar een slaapplek en een kamer gevonden in een guesthouse voor 7 dollar. Prima voor een nachtje, maar de volgende ochtend zijn we toch verplaatst naar een ander guesthouse met uitkijk op de rivier en een super chill eigen balkon.
Van wat locals hadden we gehoord dat er net buiten Koh Kong twee super mooie watervallen zijn (een kleine en een grote), dus ons plan was om een scooter te huren en alvast een van de watervallen te gaan bekijken.. Plan mislukt, want we bedachten ons net op tijd dat Erick s'ochtends al bierjtjes had gehad, dus dan maar met de tuktuk!
We zijn naar de kleinere waterval gegaan en hebben heerlijk in het water gezeten met ondertussen een voetbehandeling van allemaal visjes..
De volgende dag toch maar echt een scooter gehuurd voor 5 dollar en eerst naar de andere kant van het dorp gereden waar volgens de kaart een "nice beach" zou zijn met "food en drinks." Strand was er inderdaad, maar het viel ons toch een beetje tegen door alle afval etc. Na het strand zijn we doorgereden naar de grote Tatai waterval (totaal ongeveer 30km) en na lang zoeken, rijden en lopen wisten we beide niet wat we zagen, wat een super mooie natuur! De waterval bleek midden in de jungle te liggen en om er te komen moesten we ruim een half uur lopen, maar dat was het meer dan waard! Wat een uitzicht en bijna geen andere mensen te bekennen :)
De laatste dag in Koh Kong besloten we om even lekker helemaal niets te doen en dat hebben we dus ook gedaan.. Lekker de hele dag op het balkon liggen, mensen kijken, bruin worden en uiteraard en paar lekkere drankjes erbij.
Koh Kong heeft onze tijd in Cambodja weer een beetje goedgemaakt!

Op maandagochtend besloten dat we lang genoeg in Koh Kong waren geweest en een tuktukchauffeur gevonden die ons naar de grens bracht.. De grens stelde helemaal niets voor en was een groot verschil met de grens waar we Cambodja binnenkwamen.. Amper toeristen en dus ook geen wachtrijen..
Eerst een stempel halen om Cambodja uit te gaan , tassen even laten "controleren", gegevens invullen voor Thailand, visa laten zien, een paar nieuwe stempels in het paspoort en klaar is kees. Al met al duurde het ongeveer 10 minuten om van Cambodja naar Thailand te gaan.
Maar toen stonden we in Thailand en niet zoveel toeristen betekend ook niet zoveel bussen, taxi's etc. Eindelijk een minivan gevonden die naar Trat in Thailand ging, maar die zou pas gaan als er 10 memsen zouden zijn zodat de minivan vol zat of we konden meteen weg maar dan moesten we betalen voor de hele minivan..
Dat betekende wachten. Op een gegeven moment kwam er eindelijk een andere toeriste aanlopen, dus er meteen op af om te vragen waar zij naartoe moest en het eerste dat ze deed was huilen.. Ze bleek helemaal in paniek te zijn aangezien ze al een paar keer was belazerd en ze die avond haar vlucht van Bangkok naar Puket moest halen.. Uiteindelijk bleek dat de minivan redelijk snel mensen op moest pikken en dus konden we na ongeveer een uur wachten vertrekken.. De andere toeriste (38 jaar uit Polen) was nog steeds boos op alles en iedereen in Cambodja en Thailand en besloot met ons mee te gaan naar Trat om vanaf daar te kijken of ze nog op tijd in Bangkok kon komen..
De rit naar Trat duurde gelukkig niet heel lang en hier kon ze met een taxi naar Bangkok (In totaal heeft ze ruim 100 euro uitgegeven, lekker slim haha). Het enige plan dat wij hadden was dat we naar Thailamd wilden en binnenkort naar Ayattaya en daarna door naar het noorden, Chiang Mai. De opties voor deze dag waren of in Trat blijven slapen, maar daar waren we al een paar dagen geweest en waren we wel uitgekeken of richting Bangkok. Beide hadden we geen zin om weer naar Bangkok te gaan, dus hebben we besloten om met een minivan naar Pattaya te gaan.. We hadden niet echt positieve dingen over deze plaats gehoord, maar er is in ieder geval strand en het is niet ver van Ayuttaya.
In Trat moesten we 2 uur wachten tot de minivan ging, maar we hebben ons goed vermaakt met het eten van Pad thai ;)
De minivan vertrok pas rond 17:30u en dus kwamen we pas rond 22:00u aan in Pattaya. We werden gedropt in een of andere achteraf straat, dus maar even naar een kroegje gegaan om te kijken waar we heen wilden. Hier waren allemaal mannen (veel uit Scandinavie) aan het darten en een paar van hen waren heel behulpzaam en hebben ons wat tips gegeven :) Besloten om een taxi te pakken naar Jomtien beach en daar op zoek naar een kamer..
Wat een karwei! Na de hele dag al bezig te zijn geweest en te hebben gezeuld met onze tasen waren we beide bekaf! Erick is toen zonder tassen wat rond gaan kijken en heeft iets heel chills gevonden! Helaas iets boven ons budget, maar gelukkig liggen we nog prima op schema, dus en beetje meer luxe mag wel even.
Vandaag lekker ontbeten op het strand en een duik genomen en lekker bijgekomen.
Pattaya staat bekend als de seksstad van Thailand en dat is ook overal te zien! Overal kroegen met roze lampen, kroegen met allerlei verschrikkeleijke namen; ping pong bar, pussy club etc en overal meiden en ladyboys die zitten te wachten op westerse mannen.. Verschrikkelijk dat dat zo werkt hier!
Maargoed.. We weten nu dus in ieder geval zeker dat Pattaya een gekke stad is..
Volgende update hoogstwarschijnlijk vanuit Noord Thailand!

1. Jeffrey:
    27 oktober 2013
    Haha omdat Erick smorgens al biertjes had gehad.. Vakantie mag dat hè:)