Nog meer tempels

22 oktober 2013 - Chiang Mai, Thailand

Noord Thailand! Eindelijk een beetje bergen.. Iets koeler, maar nog steeds een prima temperatuur.. Vanuit Pattaya hebben we de bus genomen naar Bangkok, waar we ongeveer tien minuten zijn geweest. We zijn namelijk gelijk doorgegaan naar Ayutthaya wat bekend staat om zijn vele tempels. Echt een rustig stadje met relatief veel backpackers. We hebben bij een leuk guesthouse geslapen dat gerund wordt door een heule kleine, aardige mevrouw. Hier hebben we best veel mensen ontmoet, waaronder een Frans stel van een jaar of zestig. Ze hebben alles verkocht om de wereld te kunnen zien. 'Wie aare ômeless', vertelde hij ons:) Beide zoons van in de dertig leken het goed te vinden en zo zijn ze inmiddels al twee jaar aan het reizen. Met zijn bazooka heeft hij, overal ter wereld, al best mooie plaatjes geschoten. Check http://www.alaindiveu.fr om te zien waar al deze plaatjes zijn geschoten.
We hebben in Ayutthaya fietsen gehuurd.. Enorm awesome. Voor een euro per dag kun je kijken waar je maar wilt, want het stadje is niet erg groot. Uiteraard wat tempels bekeken, maar het fietsen zelf door Ayutthaya was toch het leukst. Zoals de titel al zegt... Overal zijn tempels! Oud, nieuw, een beetje oud, wit, bruin, bakstenen tempels, zandstenen tempels, boeddhistische tempels, hindoestaanse tempels.. Pff.
Vanuit Ayutthaya hebben we de bus geboekt naar Chiang Mai. We hebben gekozen voor een eerste klas bus, omdat daar een wc in zit. Dan is er ook nog een VIP bus, waar je veel meer ruimte hebt, maar die is uiteraard ook duurder.. De busbureaumeneer was niet helemaal wakker, want hij heeft per ongeluk de VIP bus voor ons geboekt. Hij probeerde de volgende dag met een wanhoopspoging ons het aanvullende bedrag te laten betalen met het smoes dat de bus stuk zou zijn en dat we nu een VIP ticket moesten kopen... 'Ja.. Gast.. Wat denk je zelf?' Hij gaf toe dat het zijn fout was en toen dus extra extra comfortabel naar Chiang Mai. Alsnog slaap je niet veel in een bus, aangezien het een bus is. Zeven uur later arriveerden we om zeven uur 's ochtends in Chiang Mai.
Chiang Mai staat bekend om twee dingen: de relaxte backpackers vibe en .. Jawel... Tempels! Backpackers hebben we al wel gezien, maar tempels nog niet echt.. Mja. Er zit ereen tegenover ons guesthouse, maar daar zijn we nog niet heengeweest. Dat komt de volgende keer.
Morgen gaan we een brommert huren om de omgeving te verkennen, want er is hier ook erg mooie natuur!
Nog even een grappig feitje... Alain en Chantal, het stel uit Ayutthaya, zit weer in hetzelfde guesthouse als wij:).. Mooie mensen..

Goed verhaal toch zo? Niet te lang, niet te kort.. Want daar kregen we wat opmerkingen over namelijk.. ;)

Tot de volgende tempel

1. Niek:
    22 oktober 2013
    Ik zeg op de brommert naar Pai voor een paar dagen! Of naar het Huay Tung Tao meer om te lunchen...super relaxed. Kan je ook nog de hot springs meepakken. Have fun! Ik zit hier snotverkouden thuis
  2. Schonewille:
    22 oktober 2013
    Hoi
    Even een teken van leven vanuit Beilen
    Het gaat redelijk goed met ons , wij hebben voor Spanje alles weer geregeld ,1 Febr t/m 29 Maart.
    Maar wij vernemen wel dat jullie hebben het nog steeds naar de zin, nu maar wat rond toeren met de brommer, vermaak jullie maar wat dan doen wij dat ook.
    groetjes oma en opa.
    de groeten en tot de volgende keer
  3. Kirsten:
    23 oktober 2013
    Hai opa en oma!
    Wat lekker dat Spanje weer is geregeld! Wij weten nog steeds niet wat wij precies nog gaan doen enzo, maar we houden jullie op de hoogte!
    Dankjulliewel voor het berichtje :)
    Kus Kirsten
  4. Mieke:
    23 oktober 2013
    hallo Erick en Kirsten, weer bedankt voor het verhaal....... veel plezier liefs en knuffel uit een toch best warm Drenthe ± 20 graden voor eind oktober, lekker toch?