Bye rijst, noodles en eten met chopsticks...

2 februari 2014

Op 5 september 2013 stapten wij op Schiphol in het vliegtuig naar Bangkok met een overstap in KualanLumpur. Vandaag, precies 150 dagen later, is onze laatste dag in Azië aangebroken. We hebben een super mooie tijd gehad waarin we mooie, lieve mensen hebben ontmoet, niet alleen mede-reisigers maar juist ook locals, super mooie dingen gezien en gedaan, heerlijke, maar ook minder lekkere gerechten gegeten en vooral genoten van onze vrijheid; Niets moet en alles mag! Natuurlijk zijn er ook dingen waarvan we nu denken "dat hadden we anders kunnen doen" en zijn er nog veel meer plekken in Azië die we willen zien, maar dat moet bewaard worden voor de volgende keer.. Weer een goed doel om voor te gaan sparen dus ;)

We zijn onze reis begonnen in het chaotische Bangkok en dat was best wel even een "cultuurshock", dus zo snel mogelijk doorgegaan naar de oostkust en heerlijk genoten. Hierna zijn we over land de grens overgegaan naar Cambodja waar we 19 dagen zijn geweest. Cambodja is zeker niet ons favoriete land, maar Angkor Wat en The Killing Fields in Phnom Penh hebben we maar mooi wel even gezien! Daarna weer lekker "terug" naar Thailand om het binnenland in te gaan en Thailand af te sluiten aan het strand in het zuiden. Nergens kun je zo lekker eten als in Thailand!

Na Thailand met de trein naar Maleisië gegaan om daar in 17 dagen te genieten op het allermooiste eiland, rond te dwalen tussen de theeplantages, cultuur te snuiven en de beroemde Petronas Towers te bekijken.. Wederom een heerlijk land! Vanaf Kuala lumpur zijn we naar Sri lanka gevlogen om daar 4 weken rond te reizen, tussen de locals te leven en kerst te vieren aan de kust. Een totaal andere wereld en zeker het land met de mooiste natuur! Vanaf hier een nachtje terug naar KL en de volgende dag naar Kathmandu gevlogen voor 17 dagen Nepal. In Kathmandu en omgeving hebben we onze ogen uitgekeken, wat een armoede, maar wat een lieve mensen! Zeker de indrukwekkendste stad waar we geweest zijn en een land waar we zeker meer van willen zien.. Helaas heeft onze gezondheid ons juist in Nepal een beetje in de steek gelaten, maar we hadden dit niet willen missen! Na Nepal weer teruggegaan naar het inmiddels vertrouwde Kuala Lumpur om hier een paar dagen rustig aan te doen en daarna de bus gepakt naar Singapore voor 2 nachtjes. De eerste keer in een dorm, dus dat kunnen we ook afvinken. Lekker een dagje door de stad gedwaald en heerlijk gegeten voor weinig!

Vanaf Singapore weer in het vliegtuig, dit keer naar Taipei, Taiwan. Helaas liet http://www.weer.nl ons een beetje in de steek en was het een stuk kouder dan we hadden gedacht, dus strand werd 'm niet :( Daarom de stad en omstreken bekeken.. In een van de vorige verhalen vertelden we dat Taiwan en Singapore beide bekend staan om het lekkere eten..Volgens ons is Singapore zeker weten de winnaar! Na 10 dagen hebben we Taiwan gedag gezegd en zijn we naar Hong Kong gegaan om ons Azië avontuur af te sluiten.. Wat een stad en wat een drukte! Op het moment dat wij in Hong Kong zijn is het Chinese New Year en dat betekend miljoenen toeristen.. De stad bekeken en de boot gepakt naar Hong Kong Island om vanaf daar naar "The Peak" te gaan, een uitzichtpunt vanaf waar je de hele stad kunt zien. We hebben hier de zon onder zien gaan en om 8u was het tijd voor vuurwerk. En wat voor vuurwerk?! Een show van maar liefst 23 minuten die geweldig was!

Nu is het tijd om de tassen in te pakken en morgen om 11:50u stappen we weer in het vliegtuig. Dit keer niet naar een adere bestemming in Azië, maar ook nog niet naar huis!We vliegen naar Madrid waar we laat op de avond aan zullen komen en waar we even bij kunnen komen van de 17 uur durende vliegries (incl overstap in Moskou) en Madrid gaan bekijken. Daarna, op 10 febr gaan we lekker naar opa en oma in Albir. Een heerlijk vooruitzicht om hun weer te zien!
En daarna? Geen idee! Misschien doen we nog een andere bestemming in Spanje of ergens anders in Europa of misschien gaan we wel naar huis... Dit horen jullie nog.....

DE REIS:

- 32 bussen
- 25 taxi's
- 12x trein
- 10 vliegtuigen
En nog vele tuk tuks, boten, fietsen, scooters, km lopen etc...

Thank you Asia!

1. Je grote neef Dennis:
    He Erick en Kirsten,

Leuk verhaal om te lezen en stiekem wel jaloers haha, wat een ervaring! Heel veel plezier nog in Madrid en doe Oop en Oom de groetjes van ons :)
  2. Kirsten:
    2 februari 2014
    Dankjewel Den! Leuk om wat van je te horen :)
    Volgens mij zijn je pap en mam nu bij oop en ook toch!? ;)
    Maar groetjes zullen we zeker doen!
    Liefs
  3. Rianne en jos:
    2 februari 2014
    Nou Goede reis. Ook van oma Linie. Als jullie weer bij ons zijn maken we een lekker pot nassi.
  4. Karla:
    2 februari 2014
    Geniet ook van Madrid, inmiddels 17x geweest ;) blijft moooi! hihihihi!!!
    Veilige reis!
  5. Renee:
    3 februari 2014
    Hee Kirsten en Eric!
    We hebben jullie verhalen gelezen over Azië en wat leuk dat jullie zo veel hebben gezien en gedaan! Ook leuk om nog even lekker naar Spanje te gaan, zal wel weer even heel anders zijn!
    Ben benieuwd waar jullie daarna nog naar toe gaan! Heel veel succes met de vlucht en natuurlijk nog heel veel plezier!
    Wij vliegen over een week helaas al weer naar huis, maar we hebben t ook echt super gehad!
    Groetjes Rob en Renee