Europa, wat een verschil met Azië

7 februari 2014 - Madrid, Spanje

Jahoor, het is zover, we zijn weer in Europa. Op 3 febr om 11:50 lokale tijd stapten we in Hong kong in het vliegtuig naar Moskou, een trip van ruim 10 uur.. Gelukkig hadden we het goed voor elkaar. Het vliegtuig was niet vol, dus kregen we een rij met 4 stoelen voor ons tweeën. We vlogen met een Russische maatschappij, wat een chagerijnen die lui!
In Moskou aangekomen was het eerste dat we zagen sneeuw, veel sneeuw! Gelukkig hoefden we het vliegvels niet uit.. Paspoort laten zien en op naar de volgende terminal. Na een dik uur konden we aan boord vanons vliegtuig naar Madrid.. Dit keer helaas een kleiner en voller vliegtuig, dua minder chill.
Rond 23:00u lokale tijd eindelijk aangekomen in Madrid.. Best raar, want het was nog steeds 3 februari, maar we waren wel al bijna 24 uur wakker.
Op het vliegveld de bus gepakt naar de kamer die we hebben geboekt. We 'logeren' bij Santiago. Hij verhuurt 7 kamers in zijn huis en het is heel erg chill.. We kunnen overal gebruik van maken en alles is op loopafstand.
Madrid is trouwens een leuke stad voor een citytrip! Ga dan alleen wel een andere maand ;)
Toen we aankwamen was het ongeveer 6 graden en veel warmer is het niet geworden. Op 3 febr heeft hier s' ochtends zelfs gesneeuwd.. gelukkig waren wij er toen nog niet!
In Madrid hebben we de belangrijkste gebouwen bekeken en vooral veel hele lekkere tapas gegeten.. Echt een verademing na alle rijst en noodles!
Vandaag gaan we naar Benidorm.. We wilden naar Alicante of Valencia, maar we hadden niet verwacht dat de treinen hier zo duur zouden zijn.. Ruim 60eu pp! Via Santiago hebben we de tip gekregen om blablacar te gebruiken. Dit is een site waarop mensen een lift aan kunnen bieden voor een vergoeding. Wij hebben dus een lift geregeld naar Benidorm!
Hier een lekker appartementje geboekt en maandag is het dan eindelijk tijd om opa en oma weer te zien!

1. Geja en petet:
    7 februari 2014
    Hoi wij hebben begrepen dat jullie al in Benidorm zijn nou tot bouw.
    Oma en opa xxxx