'Two person dorm please'

20 januari 2014 - Taipei, Taiwan

Ni Hao!

Onze enige woordjes Chinees kenden we natuurlijk allang, maar daarover straks meer..

Het stof en de dip hebben we achter ons gelaten en we zijn, zoals gezegd, weer naar Kuala Lumpur gevlogen. Daar aangekomen zijn we uiteraard weer naar hetzelfde guesthouse gegaan, waar we voor de vierde keer sliepen. Never change success! We kwamen ongeveer op dezelfde tijd aan als de vlucht vanuit Colombo, met dezelfde vliegmaatschappij, weer hetzelfde ritje met de bus vanaf het vliegveld naar KL centrum en ook stond daar dezelfde taxichauffeur op ons te wachten als de vorige keer. Het zal wel zijn routine zijn om daar te staan, maar toch wel erg toevallig:)

Kuala Lumpur kennen we inmiddels wel dus daar hoef ik dan ook niet zoveel over te vertellen:)

Na een paar dagen opwarmen zijn we met de bus naar Singapore gegaan. Singapore wordt gezien als het Europa van Zuid Oost Aziê omdat het er heel anders aantoe gaat dan de andere landen; alles is brandschoon en geordend. Kauwgom is verboden in Singapore.. dat zegt wel genoeg lijkt me. Ze hebben er uiteraard iets commercieels uitgehaald want je kunt shirts kopen met I love SG met eronder allemaal verbodbordjes. Die zie je namelijk overal..
Iedereen heeft wel eens gehoord dat Singapore erg duur is en dat is ook zo, maar het eten hier is echt erg goed en goedkoop.. Je kunt overal eten in foodcourts (straatkarretjes met eten kan natuurlijk niet in Singapore) en het is erg gevarieerd. Een maaltijd kan vanaf 3 dollar.. das iets meer dan 1,50. Prima dus!

Op naar het centrum per metro. Ik ben fan van twee dingen in steden en dat zijn metro's en roltrappen.. Prima stedentrip lijkt me:D
In het centrum zijn we naar de Merlion gegaan als startpunt. Dit is een beeld van een leeuw/vis die water spuwt. Kir is nu foto's aan het uploaden dus ik denk dat er wel een plaatje tussen zit. Van daaruit zijn we een ronde gelopen door de stad. Best mooi en rustig, want het was zondag, behalve in China town, want daar kennen ze geen rustdagen.

Slapen is in Singapore wel erg duur dus we hebben besloten in een van de vele hippe dorms te slapen. Een dorm is een slaapaal trouwens.
Achteraf bleek het toch niet zo'n succes, want van slapen is niet veel terechtgekomen. Van backpacker naar flashpacker dus maar weer de volgende dag toch maar opzoek naar een eigen kamer voor weinig dollies.
Uiteindelijk hebben we ook de tweede nacht in een dorm geslapen, al was dat wel een tweepersoons dorm:) Een klein kamertje met één stapelbed erin.. Zoektocht geslaagd, zeg ik!

Na een korte nacht, maar wel een stille nacht zijn we naar het vliegveld vertrokken met een taxichauffeur met Gilles de la Tourettes. Hij kon de druk van de snelweg niet aan, denk ik.

Het vliegtuig bleek maar voor de helft vol te zitten. Onze bestemming was een tussenstop naar Osaka, dat zal er wel iets mee te maken hebben, denk ik. Languit op de stoelen en eindelijk kunnen slapen in een vliegtuig dus.

Zoals jullie waarschijnlijk inmiddels wel weten zijn op dit moment in Taiwan! De eerste indrukken zijn goed, al is het best fris hier vergeleken met Singapore. Volgens Lonely Planet is het moeilijk te bepalen welke stad degene is met het beste eten, Singapore of Taipei. De tijd zal het leren....
Wij gaan maar eens wat eten, lijkt me..
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Rianne en jos:
    20 januari 2014
    hallo lieverds,
    weer een leuk verslag van de dag.

veel plezier, en bent voorzichtig.
    jos en rianne
  2. Schonewille:
    21 januari 2014
    Hoi
    Zo te zien zijn jullie in een van de betere plaatsen terecht ge komen , DIKKE borden met eten en het lijkt ook wat netter.
    Heeft Erik de weg alweer gevonden. Dit was even een teken van leven uit Beilen ,de groetjes Oma en Opa xxxx.
  3. Mieke:
    22 januari 2014
    veel plezier en bedankt weer voor het verhaal al weer, liefs en knuffels van ons