50 dagen update

25 oktober 2013 - Chiang Mai, Thailand

Precies 50 dagen geleden stapten wij op Schiphol in het vliegtuig richting Azie. Ondertussen hebben wij al meerdere plekken gezien en zijn wij beide niets anders aan het doen dan genieten! Wat hebben we allemaal gezien en gedaan en hoe was het? Dat lezen jullie in deze update :)
In totaal hebben wij tot nu toe 11 plaatsen bezocht in twee landen, Thailand en Cambodja;
- Bangkok
- Ko Samet
- Ko Chang
- Trat
- Siem Reap (Cambodja)
- Kompong Cham (Cambodja)
- Phnom Penh (Cambodja)
- Koh Kong (Cambodja)
- Pattaya
- Ayutthaya
- Chiang Mai

Hieronder onze top drie van deze plekken
Erick:
1. Trat
2. Ayutthaya
3. Chiang Mai

Kirsten:
1. Ayutthaya
2. Ko Samet
3. Chiang Mai

Op al deze plekken kwamen we natuurlijk niet door met onze vingers te knippen.. In totaal hebben we in 2 vliegtuigen gezeten, 5 reisbussen, 8 minivans, 7 taxi's, 12 tuktuks, 2 ferries, 2 speedboten, een rivierpondje, 2 scooters, 2 fietsen en hebben we 2x een lift gekregen op Ko Chang. Owja, en we hebben tientallen kilometers lopend afgelegd!
Na aankomst zoeken we altijd meteen naar een geschikte slaapplek en we hebben al een aantal mooie kamers gehad. Helaas valt het soms ook tegen, dus moesten we de volgende dag op zoek naar iets anders. In totaal hebben we tot nu toe in 14 verschillende guesthouses en hotels geslapen en daarnaast 1 nacht in het vliegtuig en 1 nacht in de bus naar Chiang Mai.

De mooiste dingen van het reizen zijn het ontmoeten van andere reizigers en natuurlijk het lokale eten uitproberen! We hebben al heel wat mensen ontmoet waarmee we ervaringen hebben gedeeld, elkaar hebben geholpen, maar ook hebben we super veel tips gekregen waar we zeker wat mee kunnen! Vaak praten we een hele tijd metbdeze mensen en komen we er later achter dat we niet eens elkaars namen weten.. De opvallendste mensen die we tot nu toe hebben ontmoet zijn;
- Wanda en Christopher uit Oostenrijk en Urugay (Ko Chang)
- Kim en Caro uit Noorwegen en Zweden (Siem Reap)
- Emily uit Nieuw Zeeland en een Engels stel (Siem Reap)
- Nederlands stel (Siem Reap)
- Cloe uit Frankrijk, maar werkt nu in Phnom Penh (Kompong Cham)
- Poolse uit Engeland in paniek (Grens Cambodja-Thailand)
- Alain en Chantal uit Frankrijk (Ayutthaya)
- Duitse jongen en meisje (Ayutthaya)
- Frans stel uit Leiden die bij ons in de bus zaten naar Chiang Mai (Ayutthaya)
- Amerikaanse Namibiernuit Hong Kong (Chiang Mai)
- Katie uit Australie (Chiang Mai)

Op dit moment vermaken we ons nog in Chiang Mai en vanaf hier zullen we binnenkort naar het zuiden gaan.. De rest van de reis hebben we al redelijk uitgestippeld na alle tips die we hebben gekregen en we hebben zelfs al 3 tickets geboekt, maar het blijft nog even een verrassing waar we naartoe gaan ;) De plannen zijn in ieder geval wel weer een beetje gewijzigd.. Ssstttt pap en mam! ;)

Verder vinden we het super leuk om te zien dat jullie ons allemaal volgen en reacties plaatsen! Wij kunnen precies bekijken hoeveel mensen ons blogs lezen en onze foto's bekijken, maar helaas kunnen we niet zien wie deze mensen zijn.. We zijn hier natuurlijk wel heel benieuwd naar, dus we zouden het leuk vinden als jullie allemaal een korte reactie plaatsen.. Alleen met je naam zijn we al blij ;) Thnx!
Foto's van Chiang Mai zijn ook geupload...

1. Kim:
    Goedemorgen!

Wat leuk om te lezen dat jullie het zo naar jullie zin hebben! Wij vermaken ons ook nog steeds in Groningen en in jullie huisje :)

Xx
  2. Monique:
    25 oktober 2013
    Mooi verhaal weer.Ben blij met jullie opsomming van de plaatsen waar jullie geweest zijn(voor jullie kaart).Hij is weer up to date:)

xxx
  3. Gerarda 'n Lucia:
    25 oktober 2013
    Hoi kids. Leuk dat jullie het zo naar het zin hebben. Ook fijn om andere reizigers te ontmoeten en ervaringen uit te wisselen. Hele mooie foto,s. We vinden het erg fijn om jullie te kunnen volgen. Groetjes uit Mussel
  4. Jeffrey:
    27 oktober 2013
    Mooie statistieken hoor.. Hèhè. Enjoy kinders xxx
  5. Schonewille:
    28 oktober 2013
    Wij hebben jullie kaartje ontvangen bedankt daar voor.
    Het heeft hier geweldig gestormt vandaag dan hebben jullie het daar wel wat beter denk ik.Ik zou zeggen geniet zoveel als het kan.
    in af wachting van jullie nieuwe verslag .De groeten dan maar weer Oma en Opa.[Een dikke pakkert]
  6. Mieke:
    29 oktober 2013
    heeeeeej, 't is al laat maar toch even op jullie blogje gekeken, mooi, uit jullie "vertelsels" lijkt het mij dat jullie meeeeeeeer genieten nu jullie wat langer onderweg zijn, jullie zijn in "the mood" gekomen lijkt wel, dat vinden wij leuk.
    't heeft hier vandaag gestormd tot en met uitgerukte bomen aan toe zelfs, dus zoals Geert zegt "boezerig".
    als ik de foto'svan jullie eetgebeuren zie loopt mij het water in de mond, terwijl ik hier bij Jamie Olivers kookprogramma zit te kijken notabene midden in de nacht, Geert is net naar boven en ik ga nu als de wiedeweerga achter hem aan. Heb een fijne dag en veel plezier, liefs en een dikke knuffel.
  7. Rens:
    29 oktober 2013
    Moi laiverds wat ubbervet.
    Jullie missen hier niks.
    Geniet er van.

Gr Rens En Mees.
  8. Marian:
    30 oktober 2013
    Leuk verhaal weer reizigers! :) Wat gaat de tijd toch snel, alweer 50 dagen weg. Geniet er nog lekker van. x