Na Maleisië komt Sri lanka

29 november 2013 - Negombo, Sri Lanka

Pulau Pangkor, wat een chill eiland! In totaal zijn we hier 4 nachten geweest en hebben we heerlijk genoten van de mooie natuur en alles wat daarbij hoort. Zoals op de foto's al te zien is was er genoeg te bekijken om ons heen, overal hornbills (soms op nog geen meter afstand) en allerlei apen..
Verder hebben we natuurlijk een paar keer een duik genomen in de zee, lopend het eiland verkend en zijn we naar "Pangkor town" geweest, de enige plek op het eiland waar je fruit kunt kopen en kunt pinnen..
Het mooie was dat er bijna geen westerse toeristen waren en locals zelfs met ons op de foto wilden :)
Vanaf Pangkor zijn we met de boot weer naar het vaste land gegaan en hebben we in Lumut de bus gepakt naar Ipoh om vanaf daar naar de volgende bestemming te gaan; Cameron Highlands! Wat een mooie busrit was dat! De rit duurde in totaal ongeveer 3 uur en ging dwars door de bergen, langs watervallen en theeplantages.. S' avonds kwamen we aan en toen hebben we meteen een heel gezellig guesthouse gevonden met alleen maar backpackers en over plekken om te hangen, spelletjes te spelen etc.
Wel hadden we het even zwaar, want we zijn de laatste tijd natuurlijk temperaturen van 30+ gewend en hier was het s' avonds nog geen 20 graden! We hadden het serieus echt koud!
Cameron highlands staat bekend om de theeplantages en de bekendste hebben we natuurlijk meteen de eerste dag bezocht (brommer gehuurd), wat een uitzichten!
Lekker rondgereden en super mooie natuur gezien!
Verder hebben we een "jungle walk" gedaan met zn tweeen en zijn we langs een waterval gekomen en een mooi uitzichpunt. Was wel ff glibberen en glijden in de jungle en het is een wonder dat er niemand is gevallen haha..
Helaas viel het weer behoorlijk tegen en heeft het de laatste dag alleeen maar geregend! Samen met een ander nederlands stelletje, Rob en Renee, hebben we daarom lekker de hele dag spelletjes gespeeld en gegeten.. Erg gezellig!
Gisteren na de ergste busrit ooit, weer dwars door de bergen maar dit keer reed de chauffeur wat harder, en kotsmisselijk te zijn geweest zijn we gisteren weer aangekomen in Kuala Lumpur..
Hier weer een nachtje in hetzelfde guesthouse als de vorige keer geslapen en nog even wat rondgelopen.. Alles maar dan ook alles is versierd voor kerst!
Vanochtend rond half 7 uitgecheckt en met het openbaar vervoer naar het vliegveld gegaan..
Een paar uurtjes geleden zijn we aangekomen in Sri lanka en zijn we naar Negombo gegaan.. De eerste indruk is heel goed, dus we zijn benieuwd!

1. Schonewille:
    Hoi
    Wat weer een verhaal en wat een mooie foto,s van die vogels in het bijzonder als jullie er een kunnen vangen neem er maar een mee voor mij.
    jullie hebben het daar koud bij +- 20 graden, wij moeten het hier doen 6 a7 graden met heel veel regen.
    het was leuk weer iets van jullie vernomen te hebben bedankt daar voor
    De groetjes oma en opa Beilen doei!!!!
  2. Niek:
    29 november 2013
    Man man man die scriptie van mij wordt nu helemaal niks...direct alweer aan het weg dromen na het lezen van jullie verhaaltje. Geniet ervan!
  3. Mieke:
    29 november 2013
    wat weer een mooi verhaal en mooie foto's, dankjewel daarvoor en wat fijn dat jullie het zo fijn hebben.... wij horen niet zulke gezellige verhalen over cambodja daar zijn jullie toch ook geweest? ja toch het was toch daar waar er nu zoveel rellen zijn? nou ja jullie zitten nu in een leukere buurt waar het heeeeeel gezellig is zo te zien, veel plezier verder en zoals opa al zei hier is het een ietsiepietse frisser wij hebben de kachel al op volle toeren draaien wat ook wel weer gezellig is, kaarsje, sinterklaastoestanden en kerst in het verschiet hou jullie taai lieverds en geniet, liefs en knuffels geef ze alsjeblieft door "all over the world", een warme omhelzing van tante mieke en ome geert
  4. Emmaly:
    1 december 2013
    Leuk verhaal en mooie foto's allemaal! Echt jaloers op jullie haha, wat een heerlijke manier van overwinteren. Ik blijf jullie wel volgen, leuk om te lezen! Geniet ervan:)