Van KL, Melaka en Ipoh naar Pulau Pangkor

19 november 2013 - Pulau Pangkor, Maleisië

We waren gebleven in Kuala Lumpur.. Onze tweede hele dag daar hebben we weer heel wat kilometers gemaakt. Naar Little India geweest, naar de KL Tower en savonds lekker sushi gehaald en heerlijk gegeten in het park bij de Petronas Towers waar we het donker hebben zien worden en hebben genoten van het uitzicht :) Heerlijk! Minpuntje trouwens, doordat Maleisie een islamitisch land is is alcohol heel duur.. Dat is dan weer jammer!
De volgende dag op tijd uitgecheckt en de skytrain en trein gepakt naar het busstation om daar de bus te pakken naar Melaka. Openbaar vervoer is echt super geregeld in Maleisie, dus de busrit duurde maar ongeveer 2 uur en was super chill! ( Busstation leek meer op een vliegveld dan op een busstation trouwens)
In Meleka aangekomen duurde het lang voordat we een slaapplek hadden gevonden. Het is namelijk zomervakantie hier en Malaka is een populaire weekendbestemming.
S' avonds Jonker Street ingegaan in China Town en wat leuke souveniertjes gekocht en lokale snacks geprobeerd.
De volgende dag weer wat gaan eten bij een restaurantje waar we de vorige dag ook waren en toen werden we zomaar uitgenodigd voor het feestje van Mary. Zij is één maand geworden en haar ouders komen uit Myanmar en in veel aziatische landen is het traditie om te vieren dat een kindje een maand is geworden. De rest van de dag Melaka bekeken en een cadeautje gehaald voor Mary. Super leuk om op een feestje uitgenodigd te worden terwijl je aan het reizen bent!
In het guesthouse waar we zaten zaten ook twee duitse jongens en twee duitse meisjes waar we redelijk wat mee zijn opgetrokken..
De volgende dag zijn we met zn 6en naar het station gegaan.. De meiden hebben de bus gepakt naar Singapore en wij samen met de jongens naar Kuala Lumpur..

In Kuala Lumpur zijn we meteen doorgegaan naar het centraal station om de trein te pakken naar Ipoh.. Voor de mensen die een beetje weten waar alles ligt in Maleisie; onze route is inderdaad niet echt logisch, maar de reden hiervoor is dat we meteen naar KL gingen, omdat we van plan waren om hier onze visa te regelen voor China, maar toen we eenmaal aankwamen in KL hebben we toch besloten om dit niet te doen.. Wispulturig als wij zijn twijfelen we namelijk nog steeds over het vervolg van de reis en zou het zonde zijn om visa niet te gebruiken.. In Kathmandu (Nepal) zijn visa voor China en India etc ook te regelen, dus hebben we nog even bedenktijd :)
Verder wordt ons veel gevraagd waarom we niet naar bepaalde plekken gaan, Langkawi, Penang etc. En de reden hiervoor is dat we graag iets anders willen zien..

Ipoh dus, weer naar het noorden, wordt vooral gebruikt als stop voor mensen die naar de Cameron Highlands willen of naar Pulau Pangkor. Vanochtend hadden wij besloten om eerst naar de Cameron Highlands te gaan, maar toen we aankwamen op het station bleek dat we dan nog heel lang moesten wachten op de bus, dus oké, dan maar naar Lumut met de bus om vanaf daar de ferrie te pakken naar Pulau (eiland) Pangkor.
Hier zijn we aan het einde van de middag aangekomen en wow!! Wat is het mooi!
Het zoeken naar een slaapplek is nog nooit zo makkelijk geweest, we zitten in een heel chill chaletje in de jungle met een eigen veranda en een super chille sfeer met hangmatten en een keukentje etc en 2 minuten lopen naar het strand. Het allermooiste is nog dat het eiland bekend staat om de vele Hornbills (vogels, zie google) en we meteen al heeel veel hebben gespot! Super om deze mooie dieren in het wild te zien!
Nu lekker met een drankje buiten zitten en de komende dagen het eiland verkennen.

1. Schonewille:
    19 november 2013
    Hier is Beilen
    Wij hebben jullie verslag gelezen en foto,s bekeken,het ziet er allema
    al mooi uit wij genieten ook een beetje mee, zo te zien
    geniet Kirsten ook wel met de Baby op de arm kijk maar uit.
    Bij oma wordt voorlopig niets gedaan de risico,s zijn groter wat verdovings betreft dan het nut van de o
    peratie
    Wij en jullie zijn weer op de hoogte van elkaar

groetjes Oma en Opa xxx
  2. Niek: