Niets moet en alles mag...

3 november 2013 - Krabi, Thailand

Precies!! En daarom hebben we weer lekker alle plannen omgegooid!
Op 1-11 zouden we in de trein zitten naar Maleisie, maar dit is een béétje anders gelopen, want we zitten nu in Krabi, zuid Thailand ;)
Om van Chiang Mai naar Bangkok te komen hadden we tickets geboekt voor een VIP bus aangezien het een heeule lange reis zou worden van Chiang Mai naar Maleisie en we niet al te gesloopt wilden zijn..
Het liep meteen al mis, de "VIP"bus was iets minder VIP dan beloofd en dat bekende een nacht vreselijk zitten en niet of nauwelijks slapen..
Rond 7:00u s' ochtends kwamen we aan in Bangkok en we hebben toen besloten om naar het treinstation te gaan om de treintickets om te boeken naar een dag later. Lekker snel geregeld, dus daarna dicht bij het treinstation een guesthouse gezocht en uiteraard weer wat chills gevonden!
Lekker de hele dag bijgekomen van de busreis en wat drankjes gedronken op het balkon.
S' avonds begonnen we weer te twijfelen over de route en vonden we het allebei toch wel zonde om zuid Thailand over te slaan, dus idd, weer naar het station en de tickets omgeboekt voor de trein naar Trang op 2-11 om 17:05 uur..

S' ochtends uitgecheckt bij het guesthouse en onze spullen daar laten liggen zodat we nog mooi wat tijd hadden om wat van Bangkok te zien.. Verder dan Khoa San Road waren we de vorige keer niet gekomen.
We hebben de metro gepakt, want dit vervoersmiddel hadden we nog niet gehad en zijn daarna wat verder gaan lopen waarna we uitkwamen bij Siam Square, daar wat rondgelopen en een shopping mall ingegaan, maar ook snel weer weggegaan ;) marktjes zijn een stuk leuker!
Daarna door een park gelopen en, volgens mij zijn het iets van hagedissen maar ik weet het niet zeker, gespot!

Om 17:05 vertrok de trein naar Trang.. Super chill!! Eerst een paar uur gezeten, genieten van het uitzicht, spelletje spelen, eten en toen begon het feest! Er was een wagon waar je kon drinken, eten, roken en waar ook nog een harde muziek aanstond!
Er zat nog een nederlands stelletje dus daar zijn er bij gaan zitten en hebben de hele avond gekletst en wat drankjes gedaan.. Verder zaten er nog 5 jongens van begin 20 uit Oostenrijk die heeelemaal losgingen! Drankspelletjes, flessen wisky, bier enz.. Mooi om te zien dat ze steeds zatter waren en dat een van de jongens zijn bed ingetild moest worden..

De trein was super chill, want overdag/s' avonds kon je prima zitten op lekkere brede stoelen aan het raam en s' avonds werden er bedden van gemaakt. Een boven en een onder. Erick sliep boven en ik onder..
Het slapen ging mij niet heel goed af ivm al het gehobbel, snurkende mensen, lawaai etc maar ik zou het zo weer doen, want ik heb heerlijk gelegen en het weer dag zien worden..
Rond 8:30 kwamen we aan op het treinstation en daar hebben we een taxi genomen naar het busstation vanaf waar we een minivan hebben genomen naar Krabi..
Nu zitten we lekker op ons balkon en gaan we toch nog een paar dagen genieten in Thailand!

1. Monique:
    3 november 2013
    Opnieuw weer een mooi verhaal!!Komt gezelliger over dan wat jullie eerst van plan waren :)En groot gelijk....niets moet en alles mag.xx mam
  2. Alain et Chantal:
    Hello
    So you are in Krabi !!!!
    We are happy for you. It's a wonderful place to visit. Many things to see.
    You didn't answer me, so I think I lost your email address. We have made a mistake. It's normal : we are old, now !!!
    So I give you the old link. But, remember, it was 7 years ago now : http://perso.numericable.fr/maxencedi/tour_du_monde/liens/liens.htm

Good trip to Penang
    Alain & Chantal
  3. Schonewille:
    Hoi jonge lui
    ik heb jullie verhaal gelezen en de foto''s bekeken als Erik net zo blij is als Kirsten dan zit het wel goed bij jullie daar in Thaland .geniet nog maar wat vooral van het weer want het is hier pet :
    De groetjes Oma en Opa
  4. Mieke:
    4 november 2013
    goedemorgen jongens, leuk bericht en leuke foto's............ veel plezier, liefs en knuffel
  5. Schonewille:
    6 november 2013
    Hoi nog even een berichtje dat Oma moet binnenkort weer geholpen worden aan de blaas der zat weer iets wat er niet hoort de juiste dag weten wij nog niet maar dan weten jullie er van de groetjes eerst maar weer

Oma en Opa