Extra Thailand time is awsome!

10 november 2013 - Krabi, Thailand

Há.
Terwijl we onze tijd in Maleisië zien krimpen, hebben we ontzettend veel plezier met de extra tijd in zuid Thailand.. dikke prima dus. We zijn nu een week in Krabi Town, en je zult natuurlijk denken dat we weer van alles ondernomen hebben.. nou.. 'Niets is minder waar!' (We kijken uiteraard ook het nieuwe seizoen van 3 op reis) ;)We hebben hier best veel op het water gezien. We zijn eerst op de brommert naar Ao Nang geweest, waar we een toeristisch gedeelte hebben verkend. Veel Russen dus. Verder zijn we met de boot naar Railay geweest. Een enorm mooi stukje natuur wat helemaal omgebouwd is tot resort attractiepark. Maar.. nog steeds de moeite waard. Ik heb een stukje de berg opgeklommen om een viewpoint te zien, terwijl Kir beneden wachtte. Boven was er trouwens niets te doen, behalve het uitzicht bekijken.. perfect dus:) Na een half uurtje op het volle strand te hebben gelegen, hadden we het wel gezien en zijn we terug gegaan.

Na een dagje rust zijn we met de longtail boat naar een grot geweest aan de overkant van de rivier. Erg mooi, en er was ook nog eens helemaal niemand. Pas toen we weg wilden gaan arriveerden drie boten met een kudde Russen. Daar worden we blij van.. De tweede bestemming met de longtail boat was een visserij, waar ze een aantal bakken hadden met wat speciale dieren: eentje met haaien van vijftig cm, eentje met twee grote schildpadden, een met een heule grote kogelvis en twee bakken met piranhas van 50cm. Een beetje jammer dat ik geen filmpjes kan uploaden, want ik heb namelijk, held als ik ben, de pirhanas gevoerd.De overige dagen hebben we een beetje de stad bekeken, gegeten, gedronken, geslapen en gelachen.Eergisteren hebben we een aantal Duitsers ontmoet die ons aanraadden mee te gaan op een boot toer om te snorkelen.. Prima, leek ons. Vandaag hebben we dus eindelijk gesnorkeld. Erg mooi! Op de boot was het verder allemaal prima geregeld! Eten, drinken, gezelligheid. Alles wordt trouwens georganiseerd door een Nederlander die hier een aantal jaar geleden naartoe is gekomen. Zijn doel is om een relaxte dag te bezorgen voor zijn klanten, door de toeristische plekken te mijden. Das best gelukt... Enorm mooie dieren gezien vandaag! Niek... Als jij nou bij de foto's vertelt wat voor dieren het zijn;)Tijdens het snorkelen zijn we vandaag enorm hard verbrand. Dat wordt een pijnlijke nacht, denk ik.. Kir zegt trouwens dat ze nog nooit zo erg verbrand is. Moet je nagaan. Gelukkig hebben we afterburnersuncreme.Morgen gaan we naar Hat yai, waar we een nacht slapen om vervolgens de trein naar Kuala Lumpur te pakken. Op naar Maleisië dus!
Daag