10 dagen Chiang Mai

30 oktober 2013 - Chiang Mai, Thailand

Chiang Mai, wat een heerlijke stad! We kwamen hier met het idee om een paar dagen tot een week te blijven, maar we voelen ons hier zo thuis dat we er nog zijn..
Vooral de relaxte sfeer zorgt ervoor dat je langer blijft hangen dan gepland en we zijn niet de enigen die er zo over denken.. In het hotel waar we zitten hebben we al behoorlijk wat mensen leren kennen. Iedere dag komen we Chantal en Alain tegen en we zijn een avond met hun wat gaan eten, verder zijn we Katie een paar keer tegengekomen en hebben we wat gechilld. Ook Wanda en Christopher zijn in Chiang Mai en daar hebben we uiteraard ook wat mee afgesproken..
Grappig om steeds weer dezelfde mensen tegen te komen :)

Aangezien er hier zo'n relaxte sfeer hangt zijn we zelf ook heel relaxed geworden en hebben we eigenlijk niet heel veel gedaan.. Veel lopen slenteren door de oude stad, tempels bekeken, (bij een van de tempels hebben we een tijdje gesproken met een paar monniken, erg interessant! Zie foto's..) wat markten bezocht, lekker eten, zonnen op het dakterras en we hebben twee dagen een scooter gehuurd om wat meer te zien dan alleen de stad.
De eerste dag zijn we naar Wat Doi Sutep geweest op een berg iets ten noorden van Chiang Mai. Bij de tempel zelf was het vooral erg toeristisch dus dat viel een beetje tegen, maar de weg er naartoe was super, super mooie natuur, watervallen en het uitzicht over de stad was geweldig!
Ook hebben we voor het eerst insecten gegeten, beide een sprinkhaan en een larve.. Voor Erick niet zo'n succes, maar ik vond het wel meevallen..
Aangezien we nog wat tijd over hadden zijn we daarna naar de dierentuin geweest. We waren pas tegen 16:00u binnen dus we waren zo ongeveer de enige gasten! Entree was trouwens ongeveer €2,50 per persoon! Daar kunnen ze in Nederland nog wat van leren ;)

De tweede dag zijn we naar het Huay Tung Tao meer geweest en daarna naar wat dorpjes ten noorden van Chiang Mai en hebben we heerlijk gegeten bij een waterval.

Eigenlijk zouden we gisteravond in de bus zitten naar Bangkok om vanaf daar door te gaan naar Maleisie, maar ik heb waarschijnlijk iets van kou gevat op de scooter (jaa, dat is dus ook mogelijk in Thailand ;)) waardoor ik heel erge pijn heb in mn buik enz, dus dit hebben we even uitgesteld..
Erick gaat zometeen lunchen met de "overbuurman" uit Hong Kong die hier een stuk land wil kopen en wat ie graag wil laten zien aan Erick en ik ga lekker bijkomen zodat we snel naar Maleisie kunnen!!

1. Monique:
    30 oktober 2013
    Leuk weer,en de foto's ook.Relax nog maar lekker een dagje,maleisie is er morgen ook nog :) En ontwijk de volgende keer maar een modderstroom op de scooter :)

xx mam
  2. Mieke:
    2 november 2013
    beterschap en rrrrrrrrrrrrrrrelax er maar lekkerrrrrrrrrrr op los.............liefs geert en mieke mooie foto's trouwens