Ko Chang!

16 september 2013 - Ko Chang, Thailand

Heuj! Zondag ochtend met de speedboot vertrokken van Ko Samet.. De planning was eerst om gelijk naar Ko Mak te gaan. Uiteraard liep dat, zoals ongeveer alles deze reis, anders.. Aangekomen bij de taxiplaats naar de haven van Trat (vertrekpunt naar Ko Mak en Ko Chang) bleek het dat er geen boot meer ging naar Ko Mak. Toevallig zaten onze overburen van Ko Samet ook bij de taxiplaats. Zij gingen naar Ko Chang en zo waren de plannen snel omgegooid. Samen met Christoffer uit Uruguay en Wanda uit Oostenrijk zitten we nu aan het strand in een bungalow voor iets minder dan vijf euro per nacht:-) Wanda en Christoffer zijn trouwens een stelletje. Zij is zeven maanden aan het reizen en hij al tien jaar! Ultra backpackers dus.. Vandaag zijn we een aantal kilometer lopend naar een plaatsje gegaan om olifanten te kijken.. Die zijn hier, neem ik aan heengehaald als trekpleister. We hebben het idee dat het voor de olifanten allemaal niet heel erg relaxt is. Toen we naar het verblijf liepen, kwamen we langs een apart gezette olifant. Hier was geen begeleiding bij en dus konden we erg dichtbij komen. Beetje voeren en aaien.. Erg mooi! We werden een halfuur later wel weggehaald door een 'verzorger' omdat de olifant gevaarlijk zou zijn.. Ik denk dat ik ook gevaarlijk zou worden als ik geslagen werd met een soort pikhouweel. Maargoed.. Laten we maar onthouden dat olifanten goed zijn voor de economie op Ko Chang. Verder hebben we ongeveer alle dieren al in onzebungalow gehad, behalve olifanten en apen trouwens. Open bungalows met alleen een klamboe als bescherming.. Nijs! Over apen gesproken! Die zijn er ook.. Zie foto's:-) Nou groeten vanaf Ko Chang!! De volgende update is vanaf Ko Mak..... Hoop ik..

1. Lisa:
    16 september 2013
    Wat leuk om jullie verhalen te lezen en de foto's erbij zijn super. Aangezien jullie bepaalde dingen leuk omschrijven in jullie verhaal... krijg ik er ook een beeld bij ;) Have fun en goede reis naar Ko Mak.
  2. Irma:
    He Erick en Kirsten,
    Wat al veel foto's en leuke verhaaltjes :-)
    Leuk om te lezen en te bekijken. Goed om te lezen en zien dat jullie het zo naar je zin hebben daar..

Joehooee.. De birkies waren een goed cadeau zie ik :-)

Liefs Irma
  3. Elyne:
    Bah! :P
    Jullie kunnen beter in Nederland lekker warm op de bank gaan zitten, dan zal ik nog wel 10 landen bezoeken en foto's maken voor jullie! haha
    Niet stiekem die olifant meenemen voor in het aquarium he ;)
    xxx
  4. Kirsten:
    17 september 2013
    Was zeker een goed cadeau Irm! Heel blij mee en heb ze de hele tijd aan :) Lopen super chill!!
  5. Niek:
    17 september 2013
    Je kan ook vanaf daar richting Sihanoukville, Cambodia maar volgens mij hadden jullie al een ticket richting Myanmair. Anders konden jullie het rondje net andersom doen :)
  6. Kirsten:
    17 september 2013
    Dat is nu waarsch het idee idd Niek :)
    Vlucht naar Myanmar is geannuleerd en konden t omboeken maar geld terug kon ook, dus dat hebben we gefixt zodat we meer vrijheid hebben!
    Alles is mogelijk dus...
  7. Niek:
    17 september 2013
    Ja zeker doen! Sihanoukville is misschien niet heel schoon qua stranden maar een mooi uitgangspunt om Cambodia in te gaan. Vandaar door naar de spookstad Bokor ;)Groetjes!