Regen, regen, regen

20 september 2013 - Trat, Thailand

Goedemiddag!
Het vorige verhaal eindigde op Lonely Beach, Ko Chang. Op dit eiland zijn we nog een paar dagen gebleven. Op dinsdag hebben we echter wel besloten om uit te checken bij de bungalows waarin we zaten. Twee nachten in een vies, klam hok waarin alle vieze insecten zaten die je maar kunt bedenken was genoeg!
Na het uitchecken hebben we nog even bij het strand gezeten met Christopher en Wanda. Christopher is zoals we verteld hebben al 10 jaar aan het reizen en probeert op allerlei manieren wat geld te verdienen. Een daarvan is het maken van sieraden en dus hebben wij hem weer een beetje op weg geholpen :) Kir heeft een super mooie ring en voor Erick heeft ie een super mooi armbandje gemaakt! Iedereen blij..
Na contactgegevens te hebben uitgegeven zijn wij LIFTEND, jaja, naar het zuiden van het eiland gegaan.. Het liften ging verbazingwekkend makkelijk! Eerst bij een koreaan in een super chille auto, vraag me niet wat voor een want daar heb ik geen verstand van ;)en daarna bij een bierleverancier ofzo in de bak van z'n pickup :) Resultaat: 80 bath bespaard! Geen zorgen ouders, we zijn heel voorzichtig!

Toen we aankwamen in het zuiden was een chille slaapplek vinden niet zo makkelijk als we dachten. Het is namelijk een erg klein dorpje met bijna alleen maar resorts. Maaarr we hebben wat gevonden! Een super leuke en vooral nette kamer bij een Thaise meneer.. Het mooie is dat dit hele dorpje gebouwd is op het water en we dus ook in ons hutje, onder het bed, de zee konden zien.
Eigenlijk hebben we hier verder niet veel gedaan, want we kwamen hier maar voor een ding; de boot pakken naar Ko Mak! Nu is het alleen laagseizoen en blijkt dat deze boten niet gaan tot 15 okt.. Plannen moeten weer gewijzigd worden dus!
Op donderdag besloten om dan maar naar het noorden te gaan van het eiland om vanaf daar op vrijdag naar het vaste land te gaan..
De reden dat we weg wilden van Ko Chang is dat het regenseizoen is en het ook echt bijna alleen maar regent.. Op het strand liggen zit er niet in, dus gaan we liever een stad bekijken.
Op donderdag aangekomen op White Sand Beach en een bungalow gefixt voor 1 nacht.. Draaama! Eerst bijna de hele dag zonder licht/stroom gezeten en snachts liepen allerlei beesten in de kamer..
Na 1 nacht dus meteen weggegaan smorgens en de boot gepakt naar het vaste land..

Nu zijn we in Trat, een stad in het oosten van Thailand, op ongeveer een uur rijden naar de grens met Cambodja.
Meteen een super leuke plek gevonden om te verblijven, pop guesthouse, eigen bungalowtje met eigen badkamer en terrasje..
Meteen even een stukje de stad ingewandeld en kwamen bij een super leuke echt aziatische markt uit met alleen maar eten!
We hebben beide onze ogen uitgekeken en natuurlijk hebben we wat vreemde dingen meegenomen om uit te proberen bij onze kamer..
Bijna alles was super lekker, dus voor herhaling vatbaar! We verder trouwens geen enkele toerist gezien, dus nu voelen we echt dat we in Thailand zijn!

Vanavond gaan we de stad maar eens verder verkennen.. Voorlopig blijven we nog wel even in Trat. De kamer hebben we eerst voor 3 nachten geboekt, maar wie weet komt daar nog wel wat bij :)
Onze kleren moeten namelijk nodig eens gewassen worden, maar we horen net dat dat maandag pas weer kan. (Kleren tot nu toe gewassen onder de douche, maar dat is niet heel chill). Gelukkig hebben we alle tijd van de wereld!!!

Xx

Edit! Het staat 6-4 voor Kir met duizenden..

1. Niek:
    20 september 2013
    Leuk man! Jullie hebben de echte backpackers mentaliteit al te pakken zie ik...benieuwd naar het volgende avontuur!
  2. Jeffrey:
    20 september 2013
    Ik hoor het al. Een en al afzien:) Geen zorgen hier ook alleen maar regen, as expected.. Have fun en we wachten idd op de volgende update. Xx
  3. Marian Stanneveld:
    20 september 2013
    Wat ondernemend geweldig. Ik ben benieuwd waar de reis verder naar toe gaat. En regen dat zijn jullie al aangewend. Let goed op je zelf.

Ps. Foto met die olifant is heel leuk.

Gerard en Marian
  4. Mieke:
    'k ga jullie even

Ik ga jullie even "de gek" aansteken, ................. 't is droog hier en de temperatuur valt mee, we hebben de tuindeuren nog open.
    Maar wat leuk dat jullie er nu "echt" zijn onder Thaise mensen. en boffen met zo'n leuke eet-markt kun je ook weer ideeen opdoen voor later thuis. ..... ja en wat die regen betreft is toch niet zo erg als de temperatuur wel lekker is.
    Dank jullie wel voor het mooie verhaal en als je zulke mooie sieraden hebt vallen die vieze kleren niet op toch? liefs uit 't Veen en een fijn weekend.
  5. Lian / jeroen / jeylie:
    20 september 2013
    wat spannend allemaal en goed dat jullie het naar jullie het naar jullie zin hebben en wat een super foto's waaw mooi om te zien.
    veel plesier nog verder geniet er van.

gr van hier
  6. Schonewille:
    21 september 2013
    Hoi Kirsten en Erik
    Wij zijn blij dat jullie ons zo goed op de hoogte houden,zo kunnen wij mee genieten maar zijn niet overal jaloers op want wij weten wat regen is ,het is nu wel mooi weer.
    jullie hebben nog even voor de boeg probeer er wat moois van te maken.
    de groetjes dan maar weer met een dkkepakert Oma en Opa
  7. Kirsten:
    21 september 2013
    Bedankt oop & oom! We doen ons best :)
    Mooi trouwens dat jullie een leuk weekend hebben gehad met iedereen!
    Ik zal snel weer wat fotos plaatsen.
    Kus kirsten